Økonomikonsulent til central økonomi, Økonomi, Indkøb & Analyse

Profilbillede
dato

Vi søger en ny kollega til løsning af budget- og regnskabsrelaterede opgaver forankret i kommunens centrale økonomifunktion, Økonomi, Indkøb & Analyse.

Du bliver en del af afdelingen Økonomi, Indkøb og Analyse i Center for Økonomi, der understøtter organisationen med tværgående opgaver.

Afdelingen består af 39 medarbejdere fordelt på 5 grupper. Du bliver en del af en gruppe på 8 medarbejdere, der primært varetager centrale budget- og regnskabsopgaver.

Stillingens nøgleopgaver:

Økonomi & Indkøbs opgaver spænder vidt, og dine nøgleopgaver vil primært være:

  • Økonomisk tilsyn med almene boligorganisationer og eksterne regnskaber, hvor kommunen har stillet garanti for lån
  • Legalitetstilsyn overfor vand- og spildevandsselskaber
  • Vedligeholdelse af kommunens anlægskartotek
  • Udarbejdelse af regnskaber for fonde m.v., der administreres af kommunen
  • Økonomiopgaver relateret til arv og legater
  • Koordinering af samarbejdet med kommunens eksterne revision
  • Konsulentfunktioner i relation til hele organisationen på gruppens samlede opgaveportefølje
  • Medvirke ved administration af kommunens forsikringsportefølje
  • Deltage i momsscreening samt øvrige opgaver relateret til moms
  • Diverse bogføringsopgaver i mindre omfang
  • Ad hoc-opgaver

Personlige og faglige kompetencer:

  • Du har en relevant regnskabsmæssig uddannelsesbaggrund f.eks. fra revisorbranchen. Kendskab til det kommunale Budget- og Regnskabssystem vil være at foretrække, men ingen betingelse
  • Stabil bruger af Office pakken og gerne kendskab til KMD Opus Økonomi
  • Du skal med din positive tilgang medvirke til et godt arbejdsmiljø og god trivsel
  • Du skal være initiativrig, arbejde selvstændigt og have evnen til at kunne indgå i positive samarbejdsrelationer på tværs af hele organisationen med mange forskellige faggrupper
  • Du skal kunne bevare overblikket i pressede situationer i en afdeling med skarpe deadlines, der ofte er indbyrdes afhængige

Vi tilbyder:

Et spændende job i en dynamisk afdeling med et godt arbejdsmiljø og gode kollegaer. Du vil få udfordrende opgaver og stor indflydelse på opgaveløsningen. Dagligdagen er præget af travlhed, men med plads til både personlig og faglig udvikling.

Ansættelsesvilkår:

Efter gældende overenskomst. Fast stilling på 37 timer med ansættelsesstart pr. 1. august 2024.

Det primære arbejdssted er Guldborgsund Kommunes Rådhus.

Der er mulighed for fleksibel arbejdstid, hjemmearbejde og efteruddannelse.

Mere information

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte faglig koordinator Torben Larsen, tlf. 2518 2095, eller leder af Økonomi, Indkøb & Analyse Bent Christiansen, tlf. 2518 1090.

Ansøgningsfrist:

Ansøgningsfristen er mandag den 20. maj 2024.

Samtaler:

Samtaler vil blive afholdt mandag den 27. maj 2024.

Mere om Guldborgsund Kommune:

Læs mere om Guldborgsund Kommune på www.guldborgsund.dk

Ansøgningsprocedure: Send din ansøgning ved at klikke på send ansøgning og vedhæft din ansøgning og dit CV. Vi tager kun imod elektroniske ansøgninger.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Guldborgsund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Guldborgsund Kommune, Parkvej 37, 4800 Nykøbing F

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6041211

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet