2 arbejdsmarkedskonsulenter til Unge & Uddannelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

"Vi skal styrke borgernes muligheder for at mestre egen tilværelse og i samarbejde med borgerne sikre, at alle kan indgå i relevante fællesskaber", sådan formuleres kerneopgaven i Guldborgsund Kommune.

Har du lyst til at arbejde ind i kerneopgaven og kan du se dig selv i en udviklende og spændende stilling som arbejdsmarkedskonsulent for de ledige unge mellem 18 og 29 år, så er muligheden der nu.

Der er stort fokus på ungeindsatsen i Guldborgsund Kommune og derfor opjusterer vi indsatsen med to arbejdsmarkedskonsulenter til de unge aktivitetsparate uddannelseshjælpsmodtagere. Vi tror på de unge og deres potentialer og med et lavere sagstal og hyppigere opfølgning, arbejder vi for at understøtte de unge i at realisere deres potentialer mod job og uddannelse. 

Stillingerne er i afdelingen Unge & Uddannelse, som er en del af Center for Arbejdsmarked. Unge & Uddannelse består samlet set af 55 engagerede medarbejdere. Vi varetager indsatsen efter Lov om Social Service for unge i alderen 15-17 år + efterværn, samt indsatsen for ledige uddannelseshjælpsmodtagere i alderen 18 – 29 år efter Lov om aktiv beskæftigelsesindsats og Lov om aktiv socialpolitik. Derudover har vi også SSP+/Exitkoordinator-funktionen i afdelingen, samt myndighed og visitation efter Lov om Social Service for unge i alderen 18–24 år, som ikke er tilkendt førtidspension.  

Vores to nye kollegaer bliver tilknyttet den del af afdelingen, der varetager indsatsen for de 18 til 29 årige, som modtager uddannelseshjælp og er vurderet aktivitetsparate. Begge kollegaer vil blive fysisk placeret i vores lokaler på Thorsensvej 11 i Nykøbing Falster. 

Vi har fokus på at få alle unge der modtager uddannelseshjælp i uddannelse eller job. Vi holder hyppige samtaler med den unge, iværksætter og følger op på bl.a. mentorindsats, virksomhedspraktik og aktiveringstilbud og så følger vi selvfølgelig op på uddannelsespålæg og sygemelding.

Derudover er det vigtigt for os at inddrage de unge i deres plan. Vi arbejder bl.a. med SMART-mål og ABC-planer og vi følger op på de konkrete aftaler og indsatser vi iværksætter, sammen med den unge.

Vi samarbejder på tværs af mange faggrupper, både internt og eksternt og det skal du trives med. Vi har bl.a. et tæt samarbejde med virksomhedskonsulenterne i Ungegarantien, Ungdommens Uddannelsesvejledning og med vores lokale uddannelsesinstitutioner.

Det er en forudsætning, at du har lyst til personlig kontakt med mange forskellige mennesker, og at du er i stand til at "oversætte" lovgivningen til de unge, du har med at gøre og andre samarbejdspartnere. Det er også vigtigt, at du er tydelig i din kommunikation omkring, hvad der forventes af den unge.

Du skal være indstillet på, at der kan ske ændringer i dine løbende arbejdsopgaver, og at du kan blive involveret i opgaver i centrets øvrige afdelinger.
 

Faglige kompetencer:

Vi forventer at du:

  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Har erfaring med at arbejde efter Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, Lov om aktiv Socialpolitik samt øvrig lovgivning på området
  • Meget gerne konkret erfaring med unge-målgruppen. 
  • Kan kommunikere tydeligt og ordentligt både mundtligt og skriftligt
  • Har god registreringspraksis samt flair for det digitale administrative arbejde
  • Det er en fordel hvis du er vant til at arbejde i fagsystemet Fasit og har kendskab til ABC-planer og SMART mål. 
     

Personlige kompetencer:

Vi forventer at du: 

  • Er positiv og lægger vægt på at bidrage til god trivsel og et godt arbejdsmiljø
  • Er struktureret i din opgaveløsning og i stand til at prioritere i dine arbejdsopgaver
  • Trives i en travl og omskiftelig hverdag
  • Er god til at lytte aktivt og anerkendende
  • Er en holdspiller, som kan give og modtage relevant faglig sparring
  • Har evnen til at skabe en åben og fordomsfri dialog, samt indgå i tværfagligt samarbejde såvel internt som eksternt

Vi tilbyder: 

  • En arbejdsplads med godt humør og masser af smil
  • Grundig oplæring med buddy-ordning
  • Høj faglighed og masser af kollegial sparring
  • En velfungerende afdeling med fællesskab omkring opgaveløsningen og et godt arbejdsmiljø
  • Gode muligheder for hjemmearbejde

Ansættelsesvilkår: Efter gældende overenskomst. 37 timer pr. uge.

Stillingerne ønskes besat snarest muligt og senest pr. 1. februar 2024.

Varighed: Begge stillinger er tidsbegrænsede til 31.12.2026.

Mere information: Har du spørgsmål eller ønsker flere oplysninger, er du velkommen til at kontakte leder Sanne Dalgaard på tlf. 2518 2761 eller faglig koordinator Nicky Hansen på tlf. 25180353.            

Ansøgningsfrist: Torsdag d. 14. december 2023.

Samtaler: Afholdes mandag d. 18. december 2023.

Ansøgningsprocedure: Send din ansøgning ved at klikke på "send ansøgning" og vedhæft din ansøgning og dit CV. Vi tager kun imod elektroniske ansøgninger.

Mere om Guldborgsund Kommune:
Læs mere om Guldborgsund Kommune på www.guldborgsund.dk


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=4ade3b18)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Guldborgsund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Guldborgsund Kommune, Thorsensvej, 4800 Nykøbing F

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5949393

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet