3 arbejdsmarkedskonsulenter til Center for Arbejdsmarked

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Aktivitet & Udvikling i Center for Arbejdsmarked søger tre arbejdsmarkedskonsulenter til at varetage den beskæftigelses- og virksomhedsrettede indsats for aktivitetsparate borgere o/30 år på kontanthjælp.

Syntes du, at det lyder spændende at blive en del af en organisation, hvor vi understøtter den enkelte ledige borgers muligheder for at bidrage til arbejdsstyrken og dermed blive helt eller delvist selvforsørgende?

Er du glad for varierede arbejdsdage med mange forskellige opgaver, og trives du med, at det helhedsorienterede og tværsektorielle samarbejde er i fokus?

Så hører vi meget gerne fra netop dig!

Om jobbet
Som arbejdsmarkedskonsulent samarbejder du med den ledige borger om at definere og finde den hurtigste vej til beskæftigelse og hel eller delvis selvforsørgelse.

Som ledig og aktivitetsparat kan borger have andre udfordringer end ledighed. Det kan dreje sig om helbredsmæssige og/eller sociale udfordringer. Du har i arbejdet med borgeren fokus og troen på, at det med den rette indsats kan lykkes at udvikle og optimere borgerens arbejdsevne, så den ledige borger kan komme i beskæftigelse på ordinære eller særlige vilkår.

I tråd med Guldborgsund Kommunes kerneopgave "Vi skal styrke borgerens mulighed for at mestre egen tilværelse og i samarbejde med borgerne sikre, at alle kan indgå i relevante fællesskab" støtter du den ledige borger i at finde eller genfinde troen på, at vejen til arbejdsmarkedet er mulig og lægger med udgangspunkt i borgers forudsætninger og behov en plan, hvor klare jobmål samt italesættelse og opkvalificering af borgers kvalifikationer og kompetencer er udgangspunktet for samarbejdet.

Gennem samtaler med den ledige borger og løbende iværksættelse af relevante beskæftigelses- og virksomhedsrettede tilbud arbejdes der med fokus på borgers ressourcer og kontinuerlige progression i beskæftigelsesindsatsen.

Faglige kompetencer

  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Du har erfaring med Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, Lov om aktiv Socialpolitik og grundlæggende forvaltningsretlige og retssikkerhedsmæssige principper
  • Du har erfaring med at arbejde med ledige udsatte borgere og har lyst til at understøtte deres vej ind på arbejdsmarkedet
  • Du kommunikerer tydeligt og ordentligt både mundtligt og skriftligt
  • Du har god registreringspraksis, flair for digitale løsninger og digitalt administrativt arbejde
  • Erfaring med fagsystemet Fasit, udarbejdelse af ABC-planer og SMART-mål er en fordel

Personlige kompetencer

  • Du arbejder organiseret og struktureret i din opgaveløsning og er i stand til at prioritere dine arbejdsopgaver
  • Du er positiv, har god energi og lægger vægt på at bidrage til god trivsel og et godt arbejdsmiljø i afdelingen
  • Du trives i en travl og omskiftelig hverdag og fungerer godt i et resultatorienteret arbejdsmiljø
  • Du arbejder relationelt og motiverende med borgers ansvar og aktive medvirken og har en åben og fordomsfri indstilling til borgerne
  • Du kan arbejde selvstændigt og samtidigt indgå i et team og forstår vigtigheden i det tværfaglige samarbejde

Vi tilbyder

  • En fleksibel og familievenlig arbejdsplads, hvor vi tager et fælles ansvar for, at trivsel og travlhed går hånd i hånd, og at der er balance mellem arbejdsliv og privatliv
  • Et spændende og alsidigt job med indflydelse på eget arbejde
  • Høj faglighed og et arbejdsmiljø, hvor vi kan tale med hinanden om stort og småt
  • Gode kolleger, som arbejder i et uformelt miljø med stor respekt for forskelligheder
  • Supervision og faglig sparring

Ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst. 37 timer pr. uge

Varighed

  • Fastansættelse (2 stillinger)
  • Deltidsansættelse til og med 31 december 2024 (1 stilling)

Mere information
Har du spørgsmål eller ønsker flere oplysninger er du velkommen til at kontakte gruppeleder Tina Bertelsen på telefon på 2518 0311 eller faglig koordinator Tina Nielsen på telefon 2518 2765.

Ansøgningsfrist
12. januar 2024.

Afholdelse af samtaler
Samtaler forventes afholdt 16. januar 2024. Evt. 2. samtalerunde forventes afholdt 19. januar 2024.

Ansættelse
Stillingerne forventes besat 1. februar 2024 eller snarest derefter.

Ansøgningsprocedure: Send din ansøgning ved at klikke på "send ansøgning" og vedhæft din ansøgning og dit CV. Vi tager kun imod elektroniske ansøgninger.

Mere om Guldborgsund Kommune: 
Læs mere om Guldborgsund Kommune på www.guldborgsund.dk 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=538348c2)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Guldborgsund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Guldborgsund Kommune, Skolegade, 4800 Nykøbing F

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961381

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet