Arbejdsmarkedskonsulent

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Center for arbejdsmarked i Guldborgsund kommune søger en kollega til varetagelse af jobafklaringssager i Team Job & Helbred

Syntes du, at det lyder spændende at blive en del af en organisation, hvor vi understøtter den enkelte borgers muligheder for at bidrage til arbejdsstyrken og blive helt eller delvist selvforsørgende? Er du glad for varierede arbejdsdage med mange forskellige opgaver? Trives du med, at det tværfaglige samarbejde er i fokus? I givet fald har vi jobbet til dig.

Du vil indgå i en afdeling bestående af i alt 24 arbejdsmarkedskonsulenter, 3 administrative medarbejdere, 8 ydelseskonsulenter, 1 Fasitambassadør, 2 faglige koordinatorer og 1 faglig gruppeleder som dagligt udfører opgaver i relation til sygedagpengesager, jobafklaringssager og revalideringssager.

Dine arbejdsopgaver vil primært bestå i at følge op på sygemeldte borgeres tilbagevenden til arbejdsmarkedet og igangsætte relevante indsatser, som kan understøtte denne. 
Sygedagpengesager og jobafklaringsforløbssager behandles i samme team, men er delt op i en sygedagpenge opfølgningsgruppe samt en Jobafklaringsgruppe. Du vil primært skulle arbejde med borgere i Jobafklaringsforløb, men du vil også kunne få arbejdsopgaver i opfølgningsgruppen for sygedagpengesagerne.

Vi tilbyder:

  • Et udfordrende og afvekslende job
  • En arbejdsplads med fokus på udvikling og nytænkning
  • En arbejdsplads med et uformelt arbejdsmiljø og fokus på rummelighed
  • God faglig sparring fra kompetente kolleger

Faglige kompetencer:

  • Erfaring med Jobafklarings- eller sygedagpengesager er ikke afgørende, men vil være en relevant fordel
  • Du er uddannet socialrådgiver/socialformidler, eller har anden beskæftigelsesrettet relevant uddannelse eller erfaring
  • Du er i stand til at arbejde målrettet og med fokus på den sygemeldtes hurtige tilbagevenden til en aktiv tilværelse
  • Har gode kommunikationsevner – såvel skriftlige som mundtlige
  • Har gode IT-kompetencer og god datadisciplin

Personlige kompetencer:

  • Er positiv og lægger vægt på god trivsel og et godt arbejdsklima
  • Kan strukturere og prioritere arbejdsopgaverne
  • Kan arbejde både selvstændigt, systematisk og er omstillingsparat
  • Er god til at skabe en åben og fordomsfri dialog samt indgå i tværfagligt samarbejde, såvel internt som eksternt
  • Er imødekommende og samarbejdsvillig i pressede situationer og ved fravær i teamet

Ansættelsesvilkår: Efter gældende overenskomst.  Stillingen ønskes besat pr. 1. januar 2024 eller snarest derefter.

Mere information: Har du spørgsmål eller ønsker flere oplysninger, er du velkommen til at kontakte Leder, Charlotte Schack, tlf. 2518 0929 eller Faglig gruppeleder, Jeanet Christensen, tlf. 2518 2679.

Ansøgningsfrist: 14. december 2023.

Samtaler: Forventes afholdt tirsdag den 19. december 2023.

Ansøgningsprocedure: Send din ansøgning ved at klikke på "send ansøgning" og vedhæft din ansøgning og dit CV. Vi tager kun imod elektroniske ansøgninger.

Mere om Guldborgsund Kommune: 
Læs mere om Guldborgsund Kommune på www.guldborgsund.dk 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=68ba3c41)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Guldborgsund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Guldborgsund Kommune, Dronningensgade, 4800 Nykøbing F

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5946056

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet