BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du arbejde med familier, som har et eller flere handicappede børn? Som noget nyt sætter vi ekstra fokus på børneinddragelse via børnesamtaler. Vil du være med til det? Så læs mere her!
Udvidelse af TeametDu bliver vores nye kollega i Børnehandicapteamet, som primært arbejder med børn op til og med 14 år, som er i målgruppen for handicapkompenserende ydelser.
Børnene har betydelig, varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller en indgribende, kronisk eller langvarig lidelse.
Teamet består i forvejen af tre handicaprådgivere, som behandler ansøgninger og sager jf. Servicelovens § 32a, §§ 41 – 45. Derudover udvides teamet med en kollega, som skal varetage sagsbehandlingen omkring socialindsatser jf. Servicelovens § 50 – 52. Når du er ansat bliver I fem kollegaer i alt i Teamet.
Vi har et godt og professionelt arbejdsfællesskab på kontorerne, hvor du skal sidde sammen med din dygtige kollegaer på 2 til 4-mandskontorer.
Vi har både flekstid og mulighed for to ugentlige hjemmearbejdsdage, når arbejdet tillader det.
Hvorfor skal du søge denne stilling?Det skal du, fordi du får en unik mulighed for at være medudvikler af et nyt tværfagligt team, hvor vi skærper den helhedsorienterede sagsbehandling i vores handicapsager.
Vi tror på at tæt faglig sparring og samarbejde omkring børn og deres tætte netværk vil styrke vores evne til at løse kerneopgaven:
"Vi skal styrke borgernes muligheder for at mestre egen tilværelse og i samarbejde med borgerne sikre, at alle kan indgå i relevante fællesskaber".
Du skal være med til at implementere og udvikle en ny praksis med afsæt i Barnets Lov, som betyder, at der skal fokus på børneinddragelse via børnesamtaler, både omkring form, rammer og indhold for samtalerne.
Du får let adgang til 1:1 sparring med kollegaer, jurist og leder samt ugentlige sparringsmøder i Teamet.
Endeligt bliver du en del af en afdeling i en positiv udvikling, der vægter det kollegiale sammenhold højt.
Hvem er du?Vi håber at finde en kollega, som har gode skriftlige og mundtlige kommunikative evner.
Du skal være indstillet på at varetage al sagsbehandling fra du modtager en ansøgning til der skal træffes afgørelse, herunder de økonomiske beregninger. Men bare rolig - vi hjælper hinanden i teamet og du kommer derfor ikke til at stå alene.
For at komme i betragtning til stillingen skal du:- Være uddannet socialrådgiver eller socialformidler
- Have erfaring med at afholde netværksmøder og være tovholder på en kompliceret problemstilling med flere aktører
- Have ren straffe- og børneattest
- Have kørekort til personbil.
- Erfaring med at afholde børnesamtaler
- Erfaring med beregning af økonomisk kompensation jf. §§ 41 og 42
- Viden og erfaring indenfor sagsbehandling på det specialiserede børneområde
- Viden eller lyst til at arbejde med børn med funktionsnedsættelse og deres netværk
Hvis du vil høre mere om stillingen er du meget velkommen til at ringe til Afdelingsleder Louise Gieseler på tlf. 25 18 08 02.
Løn- og ansættelsesforholdLøn- og ansættelse sker efter gældende overenskomst. Din arbejdsplads bliver på Parkvej 37, 4800 Nykøbing F.
Ved ansættelse indhentes straffeattest og børneattest.
Vi er en røgfri arbejdsplads.
Hvis du kommer i betragtning til stillingen, vil vi indhente referencer efter forudgående aftale med dig.
Er du klar til at sende en ansøgning?Send din ansøgning ved at klikke på "Ansøg" og vedhæft din ansøgning og dit CV senest tirsdag d. 16. januar 2024. Vi holder ansættelsessamtaler mandag d. 22. januar.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning!
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=f1f1f4bd)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Guldborgsund Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Guldborgsund Kommune, Parkvej, 4800 Nykøbing F
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5963268