Informationssikkerhedsmedarbejder

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kunne du godt tænke dig at arbejde med dokumentation, information, informationssikkerhed og GDPR? Så har vi et spændende job til dig.

Vi tilbyder:

En spændende stilling på 20 timer ugentligt i Center for Politik & Personale, med flere forskellige varierede opgaver. Opgaverne skal primært løses for Informationssikkerhedsfunktionen, som er et område i Informationshåndtering, Stadsarkiv & Jura, der håndterer opgaver i relation til Persondataforordningen – også kendt som GDPR - og informationssikkerhed generelt. Der kan dog også komme opgaver i relation til hele afdelingen.

Afdelingen ledes af stadsarkivaren, men i dagligdagen vil du være i tæt samarbejde med de medarbejdere, som har ansvaret for udførelsen af opgaverne og vil dermed fagligt referere til disse ved opgaveløsning.

Som informationssikkerhedsmedarbejder vil du bl.a. arbejde med:

  • Tilsyn med databehandlere.
  • Løbende ajourføring af log over sikkerhedshændelser (sikkerhedslog).
  • Styring af informationssikkerhedsarbejdet i vores ISMS-system, herunder kvalitets-sikring af vores fortegnelse over behandlingsaktiviteter og risikovurdering af be-handlingsaktiviteter og IT-systemer.
  • Journalisering af informationssikkerhedssager i vores ESDH-system, eDoc.
  • Indsamling og fremstilling af dokumentation til årlig IT-revision samt øvrigt compliancearbejde inden for informationssikkerhed, GDPR, NSIS og NIS2.
  • Opdatering af fælles informationssikkerhedshåndbog for 11 kommuners samarbejde i DIGIT (Digitaliseringsforeningen Sjælland).
  • Informationer om informationssikkerhed på Kommunens intranet.
  • Awareness og e-læring inden for informationssikkerhed og informationshåndtering.
  • Andre opgaver inden for informationssikkerhed, informationshåndtering, arkivering og digital bevaring.
  • Praktiske opgaver såsom mødeindkaldelser, udsendelse af materiale, planlægning, bestilling af forplejning, udarbejdelse af referater m.m. relateret til vores informationsmøder/-kampagne om GDPR, periodiske informationssikkerhedskoordinator (ISK)-møder, undervisning "I den gode sags tjeneste" og hjælp ved styring af auditplaner samt journalisering af auditrapporter i vores ESDH-system.
Vi ser gerne, at du:
  • har en videregående uddannelse inden for IT, informatik eller lignende
  • har en forståelse af IT’s betydning for informations- og persondatasikkerhed.
  • har en interesse for informationshåndtering og -sikkerhed, herunder samspillet mellem digitalisering, it, forvaltningslovgivning og den menneskelige faktor.
  • er sikker i dansk sprogbrug såvel i skrift som tale.
  • er grundig og kvalitetsbevidst, men også kommer i hus med et resultat til tiden.
  • er selvstændig, men også glad for at arbejde på et hold.
  • ikke er bange for at arbejde i et travlt miljø.
  • også trives med mere rutineprægede opgaver.
  • kan arbejde inden for rådhusets almindelige åbningstid.
  • har en god humoristisk sans.
Du vil få:

Du vil løbende blive trænet/undervist i brug af de benyttede it-systemer og programmer og vil dermed få kendskab til en række af de IT-systemer/løsninger, som en dansk kommune benytter. Jobbet vil derudover give dig kendskab til arbejdet med informationshåndtering og informationssikkerhed i en politisk styret organisation, herunder til persondataforordningen (GDPR), forvaltningslovgivningen og informationshåndtering hos den største offentlige arbejdsgiver på Lolland-Falster.

Ansættelsesvilkår:

Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst. Stillingen er tidsbegrænset til 1 år, men med eventuel mulighed for forlængelse. Arbejdstid: 20 timer om ugen. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.

Mere information

Afdelingsleder for Informationshåndtering, Stadsarkiv & Jura Christian Frederiksen på tlf. 25180318.

Ansøgningsfrist: 

Tirsdag 3. januar 2024 kl. 23.59.

Samtaler

Forventes afholdt i uge 2.

Ansøgningsprocedure

Send din ansøgning ved at klikke på "send ansøgning" og vedhæft din ansøgning, dit CV og dine eksamenskarakterer/udskrifter. Vi tager kun imod elektroniske ansøgninger.

Mere om Guldborgsund Kommune

Guldborgsund Kommune ligger lige i smørhullet mellem København, Berlin og Hamburg med kun fem kvarters kørsel til København. 61.000 borgere boltrer sig ved nogle af landets bed-ste strande, smukke skove og rå kyster.

I disse år rykker stadigt flere teltpælene op og flytter til Guldborgsund, hvor vi i øvrigt også har babyboom.

Som medarbejder i Guldborgsund træder du ind på en arbejdsplads med knapt 6.000 kolle-ger, hvor vi arbejder ud fra en fælles kerneopgave, som handler om at styrke borgerne i at mestre egen tilværelse, og hvor fællesskab er et vigtigt element.

Vi vil gerne afspejle samfundet omkring os, så derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, re-ligion eller etnisk tilhørsforhold til at søge til Guldborgsund.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=8d6ab7ba)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Guldborgsund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

(8-35 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Guldborgsund Kommune, Parkvej, 4800 Nykøbing F

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5963834

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet