BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kunne du godt tænke dig at arbejde med dokumentation, information, informationssikkerhed og GDPR? Så har vi et spændende job til dig.
Vi tilbyder:En spændende stilling på 20 timer ugentligt i Center for Politik & Personale, med flere forskellige varierede opgaver. Opgaverne skal primært løses for Informationssikkerhedsfunktionen, som er et område i Informationshåndtering, Stadsarkiv & Jura, der håndterer opgaver i relation til Persondataforordningen – også kendt som GDPR - og informationssikkerhed generelt. Der kan dog også komme opgaver i relation til hele afdelingen.
Afdelingen ledes af stadsarkivaren, men i dagligdagen vil du være i tæt samarbejde med de medarbejdere, som har ansvaret for udførelsen af opgaverne og vil dermed fagligt referere til disse ved opgaveløsning.
Som informationssikkerhedsmedarbejder vil du bl.a. arbejde med:
- Tilsyn med databehandlere.
- Løbende ajourføring af log over sikkerhedshændelser (sikkerhedslog).
- Styring af informationssikkerhedsarbejdet i vores ISMS-system, herunder kvalitets-sikring af vores fortegnelse over behandlingsaktiviteter og risikovurdering af be-handlingsaktiviteter og IT-systemer.
- Journalisering af informationssikkerhedssager i vores ESDH-system, eDoc.
- Indsamling og fremstilling af dokumentation til årlig IT-revision samt øvrigt compliancearbejde inden for informationssikkerhed, GDPR, NSIS og NIS2.
- Opdatering af fælles informationssikkerhedshåndbog for 11 kommuners samarbejde i DIGIT (Digitaliseringsforeningen Sjælland).
- Informationer om informationssikkerhed på Kommunens intranet.
- Awareness og e-læring inden for informationssikkerhed og informationshåndtering.
- Andre opgaver inden for informationssikkerhed, informationshåndtering, arkivering og digital bevaring.
- Praktiske opgaver såsom mødeindkaldelser, udsendelse af materiale, planlægning, bestilling af forplejning, udarbejdelse af referater m.m. relateret til vores informationsmøder/-kampagne om GDPR, periodiske informationssikkerhedskoordinator (ISK)-møder, undervisning "I den gode sags tjeneste" og hjælp ved styring af auditplaner samt journalisering af auditrapporter i vores ESDH-system.
- har en videregående uddannelse inden for IT, informatik eller lignende
- har en forståelse af IT’s betydning for informations- og persondatasikkerhed.
- har en interesse for informationshåndtering og -sikkerhed, herunder samspillet mellem digitalisering, it, forvaltningslovgivning og den menneskelige faktor.
- er sikker i dansk sprogbrug såvel i skrift som tale.
- er grundig og kvalitetsbevidst, men også kommer i hus med et resultat til tiden.
- er selvstændig, men også glad for at arbejde på et hold.
- ikke er bange for at arbejde i et travlt miljø.
- også trives med mere rutineprægede opgaver.
- kan arbejde inden for rådhusets almindelige åbningstid.
- har en god humoristisk sans.
Du vil løbende blive trænet/undervist i brug af de benyttede it-systemer og programmer og vil dermed få kendskab til en række af de IT-systemer/løsninger, som en dansk kommune benytter. Jobbet vil derudover give dig kendskab til arbejdet med informationshåndtering og informationssikkerhed i en politisk styret organisation, herunder til persondataforordningen (GDPR), forvaltningslovgivningen og informationshåndtering hos den største offentlige arbejdsgiver på Lolland-Falster.
Ansættelsesvilkår:Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst. Stillingen er tidsbegrænset til 1 år, men med eventuel mulighed for forlængelse. Arbejdstid: 20 timer om ugen. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.
Mere informationAfdelingsleder for Informationshåndtering, Stadsarkiv & Jura Christian Frederiksen på tlf. 25180318.
Ansøgningsfrist:Tirsdag 3. januar 2024 kl. 23.59.
SamtalerForventes afholdt i uge 2.
AnsøgningsprocedureSend din ansøgning ved at klikke på "send ansøgning" og vedhæft din ansøgning, dit CV og dine eksamenskarakterer/udskrifter. Vi tager kun imod elektroniske ansøgninger.
Mere om Guldborgsund KommuneGuldborgsund Kommune ligger lige i smørhullet mellem København, Berlin og Hamburg med kun fem kvarters kørsel til København. 61.000 borgere boltrer sig ved nogle af landets bed-ste strande, smukke skove og rå kyster.
I disse år rykker stadigt flere teltpælene op og flytter til Guldborgsund, hvor vi i øvrigt også har babyboom.
Som medarbejder i Guldborgsund træder du ind på en arbejdsplads med knapt 6.000 kolle-ger, hvor vi arbejder ud fra en fælles kerneopgave, som handler om at styrke borgerne i at mestre egen tilværelse, og hvor fællesskab er et vigtigt element.
Vi vil gerne afspejle samfundet omkring os, så derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, re-ligion eller etnisk tilhørsforhold til at søge til Guldborgsund.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=8d6ab7ba)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Guldborgsund Kommune
-Virksomheden tilbyder:
(8-35 timer ugentligt)
-Arbejdsgiver:
Guldborgsund Kommune, Parkvej, 4800 Nykøbing F
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5963834