Jurist til behandling af separation og skilsmisser ved Familieretshuset

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at løse en vigtig samfundsopgave på familieretsområdet?
Ønsker du at skabe resultater i en faglig stærk enhed med muligheden for at bidrage til konstante forbedringer ud fra lean-principper, og er du en dygtig sagsbehandler?
Så håber vi på at høre fra dig!

Enhedens opgaver
Enheden for Separation, Skilsmisse er ansvarlig for behandling af ca. 19.000 sager fra hele landet om separation og skilsmisse, herunder fastsættelse af ægtefællebidrag. I forbindelse med udstedelse af bevillinger til separation og skilsmisse, skal det bl.a. påses, at betingelserne herfor er opfyldt. Enheden holder i ca. 1.400 sager møde(vilkårsforhandling) med de ægtefæller, der ikke er enige og træffer afgørelse i sagerne ved fortsat uenighed efter mødet. Møderne med ægtefællerne fra hele landet holdes som udgangspunkt virtuelt fra Nykøbing.

Vores kontor er præget af en høj sagsmængde, hvor effektivitet og forbedring er hjørnestenene i en lean-kultur. Som jurist hos os får du en stilling med mulighed for at aktivt at bidrage til både drift og faglig udvikling.

Hvad gør os unikke
• Lean-kultur: Vi bruger lean-principper til konstant at optimere vores sagsbehandling, hvilket skaber en dynamisk og effektiv arbejdsplads.
• Medinddragelse og udvikling: Vi værdsætter din mening og involverer dig i at forbedre vores processer og arbejdsgange. Din indsats vil have direkte indflydelse på både kontorets drift og din egen faglige udvikling.

En enhed med et godt arbejdsmiljø
En jurist i separation og skilsmisseteamet, fortæller om sin opstart i enheden:

''Jeg har haft en god start i enheden for separation og skilsmisse, jeg blev taget godt imod af ledelse og kollegaer og oplevede at få passende mængde ansvar i takt med min oplæring. Jeg oplever at man som medarbejder i kontoret har stor frihed under ansvar. Ved LEAN har jeg især oplevelsen af, at jeg er kommet tættere på mine kollegaer og deres arbejdsopgaver - det giver mig en udpræget følelse af at vi alle udvikler og løfter i flok. Jeg oplever en sund balance mellem mit arbejde og privatliv, da jeg har mulighed for at passe mine personlige forpligtelser uden at gå på kompromis med min arbejdsindsats'''

Vi forventer ikke, at du vil kunne løse opgaverne fra dag et. Derfor sørger vi for, at du får en grundig oplæring, så du bliver klædt godt på til at kunne varetage opgaverne selvstændigt.

Uddannelsesmæssig baggrund?
Der er mange veje ind i jobbet! Men det kræver at du er vant til at arbejde i en juridisk kontekst og er i stand til at vejlede om juridiske problemstillinger. Du kan fx være uddannet: cand.jur. eller erhvervsjurist. Det vigtigste er at du;

• motiveres af en driftsorienteret tilgang med borgeren i fokus.
• har interesse og flair for vurdering af økonomiske forhold.
• evner at indgå i et team med åbenhed og konstruktivitet og som kan skabe stærke relationer med kollegaer.
• kan arbejde effektivt og struktureret.
• er klar til at tage del i at optimere og udvikle vores processer.

Ansøgning, kontakt og løn
Kan du se dig selv som en del af kontoret for separation og skilsmisse, så send os din motiverede ansøgning med CV, eksamenspapirer samt anden relevant dokumentation elektronisk via ”Søg nu” senest den 20. august 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 35.

Vi har flekstid, som kan anvendes under hensyntagen til arbejdets tilrettelæggelse.

Ønskes yderligere oplysninger om arbejdsopgaverne, er du meget velkommen til at henvende dig til chefkonsulent Arne Madsen på telefon 61955935 eller funktionsleder Jakob Fromberg på telefon 51 63 46 69.

Ansættelsesområdet er Social- Bolig-og Ældreministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er Familieretshuset i Nykøbing Falster. Der er i et vist omfang mulighed for hjemmearbejde.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC).

Om Familieretshuset
Familieretshuset arbejder for at hjælpe familier i bred forstand. Vi møder bl.a. familier og børn i skilsmisse, familier der ønsker at adoptere eller oprette værgemål, og udenlandske par der vil giftes i Danmark. Målet er altid at finde den bedste løsning for hver enkelt familie. Familieretshuset løser opgaver inden for områderne; forældremyndighed, bopæl og samvær, separation og skilsmisse, internationale ægteskaber, navne, bidrag, faderskab, adoption og værgemål. Vi er en organisation i stor udvikling, og vi brænder for at levere den bedste kvalitet, til gavn for de mange borgere der hver dag har brug for vores hjælp.

Familieretshuset har afdelinger 10 forskellige steder i Danmark.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

Yderligere oplysninger
Du kan også læse mere om Familieretshuset arbejdsopgaver på www.familieretshuset.dk


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Guldborgsund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Familieretshuset, Afdeling Nykøbing F, Dronningensgade, 4800 Nykøbing F

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6086536

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet