BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at løse en vigtig samfundsopgave på familieretsområdet?
Ønsker du at skabe resultater i en faglig stærk enhed med muligheden for at bidrage til konstante forbedringer, og er du en dygtig sagsbehandler? Så håber vi på at høre fra dig!
Enhedens opgaver
Separation og Skilsmisse er ansvarlig for behandling af ca. 19.000 sager fra hele landet om separation og skilsmisse, herunder fastsættelse af ægtefællebidrag. I ca. 1.400 sager afholdes der virtuelle møde med de ægtefæller, der ikke er enige og træffer afgørelse i sagerne ved fortsat uenighed efter mødet. Vores kontor er præget af en høj sagsmængde, hvor effektivitet og forbedring er hjørnestenene i en lean-kultur. Som jurist hos os får du en stilling med mulighed for at aktivt at bidrage til både drift og faglig udvikling.
En stor del af din hverdag vil være fyldt med:
- Undersøge om betingelserne er opfyldt vedr. bevillinger til separation og skilsmisse
- træffer afgørelse i sagerne ved fortsat uenighed mellem ægtefæller
- afholde virtuelle møder.
Hvad gør os unikke
- Vi arbejder kontinuerligt for at optimere vores sagsbehandling, hvilket skaber en dynamisk og effektiv arbejdsplads.
- Vi værdsætter din mening og involverer dig i at forbedre vores processer og arbejdsgange. Din indsats vil have direkte indflydelse på både kontorets drift og din egen faglige udvikling.
Jurist med driftsorienteret tilgang
For at lykkes i stillingen, skal du have lyst til at arbejde i en juridisk kontekst og være i stand til at vejlede om juridiske problemstillinger.
Vi forestiller os, at du kan være uddannet: cand.jur. eller erhvervsjurist. Det vigtigste er at du:
- motiveres af at træffe afgørelser med en driftsorienteret tilgang og borgeren i fokus
- evner at indgå i et team med åbenhed og konstruktivitet og som kan skabe stærke relationer med kollegaer
- kan arbejde effektivt og struktureret
- er klar til at tage del i at optimere og udvikle vores processer.
Ansættelsesvilkår og kontakt
Kan du se dig selv som en del af kontoret for separation og skilsmisse, så send os dit motiverede CV, eksamenspapirer samt anden relevant dokumentation senest den 4. december 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt løbende.
Vi har fleksibel arbejdstid, ligesom der i et vist omfang er mulighed for hjemmearbejde.
Ønskes yderligere oplysninger om arbejdsopgaverne, er du meget velkommen til at henvende dig til chefkonsulent Arne Madsen på telefon 61955935 eller funktionsleder Jakob Fromberg på telefon 51 63 46 69.
Ansættelsesområdet er Social- og Boligministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er Familieretshuset i Nykøbing Falster.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC).
Om Familieretshuset
Familieretshuset arbejder for at hjælpe familier i bred forstand. Vi møder bl.a. familier og børn i skilsmisse, familier der ønsker at adoptere eller oprette værgemål, og udenlandske par der vil giftes i Danmark. Målet er altid at finde den bedste løsning for hver enkelt familie. Familieretshuset løser opgaver inden for områderne; forældremyndighed, bopæl og samvær, separation og skilsmisse, internationale ægteskaber, navne, bidrag, faderskab, adoption og værgemål. Vi er en organisation i stor udvikling, og vi brænder for at levere den bedste kvalitet, til gavn for de mange borgere der hver dag har brug for vores hjælp.
Familieretshuset har afdelinger 10 forskellige steder i Danmark.
Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.
Yderligere oplysninger
Du kan også læse mere om Familieretshuset arbejdsopgaver på www.familieretshuset.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Guldborgsund Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Familieretshuset, Afdeling Nykøbing F, Dronningensgade, 4800 Nykøbing F
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-12-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6142910