Kontorchef for landdistriktstilskud - Skab udvikling i hele Danmark gennem attraktive lokale aktiviteter

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du interesse for udviklingen af landdistrikterne gennem tilskud til lokale aktiviteter, der gør det mere attraktivt at bo, leve og arbejde i hele Danmark? Og har du erfaringer med sikker drift og økonomistyring? Så er du måske vores nye kontorchef for landdistriktstilskud i Center for Landdistriktsudvikling.

Om stillingen

Center for Landdistriktsudvikling har ansvar for at udmønte en række initiativer i den nationale landdistriktspolitik og bidrager til at realisere ministerens ambitioner om at skabe udvikling i hele Danmark. Center for Landdistriktsudvikling arbejder både med politikudvikling, generel ministerbetjening, nationale- og EU-puljemidler, redegørelser, konferencer samt sagsbehandling. Fagområdet er kendetegnet ved høj grad af samfundsmæssig betydning og bevågenhed, og et tæt samarbejde med en lang række interessenter med højt engagement inden for udviklingen af landdistrikterne.

Som kontorchef for landdistriktstilskud får du hovedansvaret for sagsbehandlingsdelen herunder ansvar for styrelsens tildeling af tilskud til arbejdet med udviklingen af landdistrikter og de danske småøer. Kontoret står også for udmøntning af EU- og nationale midler til en bred vifte af projekter i hele landet og til driften af Lokale Aktionsgrupper i Danmark.

Vi har et dedikeret fokus på korte sagsbehandlingstider og høj kvalitet i administrationen af vores støtteordninger. Derfor arbejder vi også med at effektivisere administrationen af vores tilskudsmidler, så ansøgere hurtigst muligt får en afgørelse af deres sager. Som kontorchef for landdistriktsstilskud vil du også komme til at stå i spidsen for det arbejde.

Din specifikke opgaveportefølje tilrettelægges efter dine kompetencer, præferencer og i samarbejde med din chefkollega i Center for Landdistriktsudvikling. Tilsammen udgør I centerledelsen og vil derfor have et tæt samspil, ligesom du vil indgå i styrelsens chefgruppe.

Om dig

Du har en relevant uddannelse og erfaring, der kan matche jobbet som leder i en ambitiøs styrelse, samt evt. erfaring med EU finansierede tilskud. Som person er du flittig, empatisk, resultatorienteret og beslutningsdygtig og har interesse for udvikling af landdistrikterne. Derudover forestiller vi os, at du:

  • har erfaring fra et ministerium eller anden offentlig myndighed,
  • er inspirerende og har gode lederkompetencer samt erfaring med at lede medarbejdere med forskellige faglige baggrunde, kompetencer og interesser,
  • har stærke analytiske evner og en sikker tilgang til forvaltning af offentlige tilskudsordninger,
  • kan agere på et teknisk og juridisk kompliceret område, hvor andre offentlige myndigheder og centrale interessenter spiller en aktiv rolle,
  • har kapacitet til at udvikle og implementere nye initiativer, mens der samtidig er fokus på en sikker drift af enhedens kerneområder,
  • er en stærk kommunikator, og at du
  • er samarbejds- og løsningsorienteret samt en aktiv deltager såvel i centerledelsen som styrelsens ledelsesgruppe.
Om styrelsen

Vi har ansvar for en bred vifte af opgaver inden for bl.a. plan- og landdistriktsområdet, hvor vi bidrager til at udvikle et sammenhængende Danmark med muligheder og udvikling i land og by. I vores arbejde lægger vi vægt på at skabe resultater af høj faglig kvalitet og på at have et godt og tillidsfuldt samarbejde med vores interessenter og samarbejdspartnere. Det er væsentligt for os, at der er gode rammer for medarbejdernes udvikling, og vi investerer i kompetenceudvikling.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Direktør Christian Vind på chvind@plst.dk eller på tlf.: 4131 8487.

Om løn- og ansættelsesforhold

Du bliver ansat som kontorchef i en fuldtidsstilling i henhold til rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten med indplacering i løngruppe 1. Ansættelsen sker på åremål for en 5-årig periode.

Der ydes i forbindelse med ansættelsen et åremålstillæg, ligesom der er mulighed for at forhandle et kvalifikationstillæg i forbindelse med ansættelsen.

Stillingen forventes tiltrådt snarest muligt og senest d. 1. november 2024.

Hvis du har spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte HR-partner Nanna Hansen på nvh@km.dk eller på tlf.: 2052 6320.

Tjenestested

Tjenestested er Slotsgade 1, 4800 Nykøbing F. Styrelsen ligger tæt på Nykøbing Falster station, med gode forbindelser til offentlig transport. Der er parkeringsmulighed bag arbejdspladsen eller omkringliggende offentlige parkeringspladser.

Der vil enkelte dage også være mødeaktivitet på styrelsens kontor på Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V. Kontoret i København har gode forbindelser til offentlig transport. Der er i øvrigt parkeringsmulighed i husets egen parkeringskælder.

Ansøgning

Din ansøgning bedes indeholde:

  • Motiveret ansøgning
  • CV
  • Dokumentation for uddannelse.
Ansøgningsfristen er den 17. september 2024 kl. 12:00 og der forventes at blive afholdt 1. samtaler i uge 38 og 2. samtaler i uge 39. Kandidater der inviteres til 2. samtale, skal være indstillet på at gennemføre testforløb med kognitiv test og personlighedsanalyse.

Om Plan- og Landdistriktsstyrelsen

Plan- og Landdistriktsstyrelsen er en styrelse under By-, Land- og Kirkeministeriet med ansvar for fysisk planlægning og byudvikling samt udviklingen af landdistrikter og de små øsamfund. I vores arbejde lægger vi vægt på at skabe resultater af høj kvalitet og på at have et godt og tillidsfuldt samarbejde med vores interesser og samarbejdspartnere. Vil du læse mere om, hvem vi er og hvad vi arbejder med, kan du gøre det her.

Ministeriet ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund, og opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Guldborgsund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Nykøbing F., Slotsgade , 2., 4800 Nykøbing F

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6107948

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet