Leder til afdelingen Bolig & Byggesag

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ønsker du at bidrage til den forsatte positive udvikling i Guldborgsund Kommune? Har du et godt kendskab til myndighedsbehandling på det tekniske område? Har du ledelseserfaring?
Så har vi muligvis jobbet til dig.
 
Guldborgsund Kommune er inde i en spændende udvikling inden for erhvervsudvikling, turisme, grøn omstilling m.m. Der er godt gang i byggeriet, særligt i Nykøbing Falster. Der er samtidig også god gang i en stor indsats for at understøtte attraktive landdistrikter, bl.a. ved at nedrive forfaldne boliger.
 
Vi søger en leder, der har lyst til at bidrage til den udvikling ved at gå forrest for en ambitiøs og fagligt stærk medarbejdergruppe, og som sammen med både lederkollegaer og medarbejdere vil arbejde for en helhedsorienteret sagsbehandling. 
 
Afdelingen Bolig & Byggesag er en del af Myndighedsafdelingen på det tekniske område i Center for Teknik & Miljø, og Bolig & Byggesag består aktuelt af 10 medarbejdere. Hovedparten arbejder med byggesagsbehandling, herunder også landzonesager efter planloven. Et par medarbejdere arbejder med indsatser for at understøtte en højere boligstandard, bl.a. ved kondemnering og nedrivning af forfaldne ejendomme.
 
Du vil få personaleansvar for medarbejderne i Bolig & Byggesag. Sammen med lederkollegaer skal du sætte retning for afdelingens arbejde og udvikling, herunder formidle de politiske strategier og konkretisere opfølgning på strategierne sammen med medarbejderne. I Myndighedsafdelingen arbejder vi bl.a. mod en endnu mere helhedsorienteret sagsbehandling, hvor du som leder af Bolig & Byggesag vil spille en vigtig rolle, da en meget stor del af sagerne kommer ind i kommunen som ansøgninger om byggetilladelse.
 
 
Vi tilbyder: 

  • Et udfordrende og afvekslende job 
  • En arbejdsplads med et uformelt arbejdsmiljø med fokus på tillid, rummelighed og ansvarlighed 
  • God ledelsessparring i lederteamet i Myndighedsafdelingen og på tværs i Center for Teknik & Miljø
  • Fleksibilitet i forhold til hjemmearbejde.
 
Dine personlige kompetencer: 
  • Er positiv og lægger vægt på at bidrage til god trivsel og et godt arbejdsklima
  • Er tillidsfuld og indstillet på at arbejde i en organisation, hvor uddelegering af ansvar til den enkelte medarbejder er højt prioriteret
  • Er god til at skabe en åben og fordomsfri dialog og indgå i tværfagligt samarbejde, både internt og eksternt
  • Er tydelig og anerkendende i din kommunikation
  • Er nysgerrig på nyt. 
  
 
Ønskede faglige kompetencer:
 
  • Erfaring med myndighedsbehandling i en kommune
  • Kendskab til byggelov og bygningsreglement
  • Kendskab til andre lovområder på Myndighedsafdelingens område – fx miljølovgivning, naturbeskyttelsesloven og planloven
  • Politisk tæft og evnen til at balancere faglige vurderinger med politiske målsætninger
  • Ledelseserfaring og kompetencer til at lede både fagligt og relationelt.
 
I Myndighedsafdelingen er ledelsen et trekløver. Derfor er du velkommen til at søge, selvom du ikke har konkret erfaring med personaleledelse, men har anden ledelseserfaring.
 
Ansættelsesvilkår:  
Løn fastsættes efter gældende overenskomst. Du ansættes som niveau 4 leder.
Stillingen er på 37 timer om ugen.
 
Din ansættelse er i Center for Teknik & Miljø, Bolig & Byggesag.
 
Vi opfordrer alle med de relevante kompetencer til at søge, uanset personlig baggrund. 
 
Fakta om kommunen og arbejdspladsen
Guldborgsund Kommune er landets 8. største kommune målt på areal, og kommunen har lige under 60.000 indbyggere. Kommunen er samtidig en af landets største sommerhuskommuner, med området ved Marielyst som den største ferieby i kommunen.
 
Stillingen er placeret i Center for Teknik & Miljø, der har ansvar for det tekniske område. Centeret er underopdelt i TM Drift, TM Myndighed (Myndighedsafdelingen), TM Stab, TM Data samt TM Projekt & Bygherre.
 
Myndighedsafdelingen er igen underinddelt i Natur & Miljø, Plan & Trafik samt Bolig & Byggesag.
 
I Myndighedsafdelingen er vi, inklusiv denne stilling, et lederteam af tre ledere med hvert vores faglige område, og lederen af Plan & Trafik har ligeledes det overordnede ansvar for den samlede Myndighedsafdeling. Sammen skal vi sikre en smidig sagsbehandling for virksomheder og borgere inden for det tekniske område. Fordelingen af medarbejdere og faglige områder kan på sigt forskyde sig mellem de tre ledere i Myndighedsafdelingen, bl.a. ud fra dine kompetencer og interesseområder.
 
Mere information:  
Tag fat i Rasmus Hee Haastrup, leder af Myndighedsafdelingen samt af Plan & Trafik, på 2518 0725 eller rahh@guldborgsund.dk.  
  
Ansøgningsfrist:  
Frist for ansøgning er søndag den 18. februar 2024. 
  
Samtaler:  
Vi forventer at holde samtaler den 22. og 23. februar 2024.      
  
Ansøgningsprocedure:  
Send din ansøgning ved at klikke på "send ansøgning" og vedhæft din ansøgning, dokumentation for gennemført uddannelse og dit CV.
 
Vi tager kun imod elektroniske ansøgninger gennem vores rekrutteringssystem. 
 

 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=61c3e1bd)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Guldborgsund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Guldborgsund Kommune, Parkvej, 4800 Nykøbing F

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5978621

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet