Økonomikonsulent til central økonomi i Økonomi, Indkøb & Analyse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en ny kollega til løsning af opgaver forankret i kommunens centrale økonomifunktion.

Du bliver en del af Center for Økonomi, som er et stabscenter, der understøtter organisationen med tværgående opgaver indenfor Økonomi, Indkøb og Analyse. Afdelingen består af 39 medarbejdere fordelt på 6 grupper.

Guldborgsund Kommune har fokus på resultatbaseret økonomistyring med udgangspunkt i de politiske målsætninger, kommuneplanstrategi og udvalgsstrategier. 

Vi søger at udvikle den økonomiske styring med henblik på at skabe størst mulig værdi for kommunens borgere.

Stillingens nøglefunktioner:

Dine primære opgaver vil være at medvirke til følgende:

  • Deltage i styringen af budgetgrundlag i KMD Opus Økonomi frem til teknisk budgetvedtagelse, herunder versionsstyring samt genberegning af budgetversioner.
  • Sikre løbende vedligeholdelse, opsætning af kontoplan samt systemoptimering af KMD Opus Økonomi m.v.
  • Forestå afstemning og afregning af afgifter samt moms til SKAT samt opgøre købsmoms til Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
  • Deltage i bevillingsstyring i KMD Opus Økonomi, herunder styring af anlægsbevillinger, og foretage budgetupload i KMD Opus Økonomi.
  • Deltage i samling og kvalitetskontrol af kommunens budgetredegørelse og årsregnskab.
  • Deltage i relevante netværk internt/eksternt, herunder kontakten med KMD, SKAT m.v.

Opgavelisten er ikke udtømmende men udvikles løbende i forhold til behov og kvalifikationer.

Personlige og faglige kompetencer:

  • Du har en relevant regnskabsmæssig uddannelsesbaggrund, hvor kendskab til det kommunale budget- og regnskabssystem er en forudsætning.
  • Du har kendskab til og erfaring med KMD Opus Økonomi.
  • Du kan med din positive tilgang medvirke til et godt arbejdsmiljø og trivsel.
  • Du er initiativrig og kan arbejde selvstændigt.
  • Du har evnen til at indgå i positive samarbejdsrelationer på tværs af organisationen med mange forskellige faggrupper.
  • Du er god til at kommunikere på alle niveauer – både ledere og medarbejdere - på tværs af organisationen.
  • Du kan bevare overblikket i pressede situationer i en afdeling med skarpe deadlines, der ofte er indbyrdes afhængige.

Vi tilbyder:

Et spændende job i en dynamisk afdeling med et godt arbejdsmiljø og mange gode kollegaer. Du vil få udfordrende opgaver og stor indflydelse på opgaveløsningen. Dagligdagen er præget af travlhed, men med plads til både personlig og faglig udvikling.

Ansættelsesvilkår:

Efter gældende overenskomst. Fast stilling på 37 timer med ansættelsesstart pr. 1. marts 2024.

Det primære arbejdssted er Guldborgsund Kommunes Rådhus.

Der er mulighed for fleksibel arbejdstid, hjemmearbejde og efteruddannelse.

Mere information:

Har du spørgsmål til stillingen, så tag fat i leder af Økonomi, Indkøb og Analyse Bent Christiansen, tlf. 2518 1090 eller faglig koordinator Torben Larsen, tlf. 2518 2095.

Ansøgningsfrist:

Ansøgningsfristen er søndag 21. januar 2024.

Samtaler:

Samtaler vil blive afholdt onsdag d. 24. januar 2024.

Mere om Guldborgsund Kommune:

Læs mere om Guldborgsund Kommune på www.guldborgsund.dk.

Ansøgningsprocedure: Send din ansøgning ved at klikke på "send ansøgning" og vedhæft din ansøgning og dit CV. Vi tager kun imod elektroniske ansøgninger.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=f59c389d)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Guldborgsund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Guldborgsund Kommune, Parkvej, 4800 Nykøbing F

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5967756

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet