BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at løse en vigtig samfundsopgave på familieretsområdet?
Ønsker du at skabe resultater i en faglig stærk enhed, og er du en dygtig sagsbehandler?
Så håber vi på at høre fra dig!
Enhedens opgaver
Enheden for Separation og Skilsmisse er ansvarlig for behandling af ca. 19.000 sager fra hele landet om separation og skilsmisse. I forbindelse med udstedelse af bevillinger til separation og skilsmisse, skal det bl.a. påses, at betingelserne herfor er opfyldt. I en stor del af sagerne er parret enige og kan få en bevilling. I andre sager skal der indhentes yderligere oplysninger og parret skal måske indkaldes til et møde.
Kom godt fra start
Vi forventer ikke, at du vil kunne løse opgaverne fra dag et. Derfor sørger vi for, at du får en grundig oplæring, så du bliver klædt godt på til at kunne varetage opgaverne selvstændigt.
Cecilie som er sagsbehandler i Team 1, fortæller om kontoret:
”Vi er et kontor med højt til loftet og plads til alle. Jeg oplever, at vi har en uformel tone og et godt samarbejde på tværs af faggrupper. Vi vægter fagligheden højt, og gør os umage for, at borgerne føler sig godt vejledt og hjulpet videre.
Vi vil gøre vores bedste for, at vores nye kollega får en god start hos os.
Ved implementeringen af Lean-principperne er vi midt i en større forandringsproces, hvor vi samtidig gør vores bedste for, at fastholde vores gode arbejdsmiljø og høje faglighed.
Jeg oplever en høj grad af frihed under ansvar, hvilket giver mulighed for at planlægge sit privatliv, uden at gå på kompromis med arbejdsindsatsen. ”
Stærke kompetencer på sigt
Du skal arbejde med at påse betingelserne for ophør af ægteskabet er opfyldt. Du vil skulle foretage denne vurdering i samarbejde med dine kollegaer i dit team der består af både sagsbehandlere og jurister. Det er i alle vores arbejdsprocesser vigtigt, at du har et øje for detaljer og respekt for procedurer og arbejdsgange.
Fokus på floweffektivitet
Ud over vores daglige drift vil du også skulle være med til at drive og optimere vores processer. Vi arbejder efter Lean-principper for at sikre effektivitet og kontinuerlig forbedring i vores daglige arbejde.
Du vil derfor opleve, at kontoret har stort fokus på balancen mellem kvaliteten i arbejdet og effektiviteten for borgeren gennem både floweffektivitet og forbedringsmål.
Der er mange veje ind i jobbet
Du kan have en professionsbachelor i offentlig administration eller en kontoruddannelse med speciale i samme eller anden relevant professionsbacheloruddannelse. Det vigtigste er dog, at du:
- motiveres af en driftsorienteret tilgang med borgeren i fokus
- kan veksle mellem det selvstændige arbejde og samarbejdet med andre, herunder evnen til at indgå i et team med åbenhed og konstruktivitet
- er klar til at tage del i at optimere og udvikle vores processer.
Ansøgning og kontakt
Kan du se dig selv som sagsbehandler hos kontoret for separation og skilsmisse, så send os din motiverede ansøgning med CV, eksamenspapirer samt anden relevant senest d. 17.10.2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 43.
Vi har flekstid, som kan anvendes under hensyntagen til arbejdets tilrettelæggelse.
Ønskes yderligere oplysninger om arbejdsopgaverne, er du meget velkommen til at henvende dig til funktionsleder Jakob Fromberg på telefon 51 63 46 69.
Du kan også læse mere om Familieretshuset arbejdsopgaver her.
Ansættelsesområdet er Social- og Boligministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Familieretshuset i Nykøbing Falster.
Du vil blive omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes
Organisationer – Det Statslige Område (OAO-fællesoverenskomsten) med tilhørende organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere.(HK).
Om Familieretshuset
Familieretshuset arbejder for at hjælpe familier i bred forstand. Vi møder bl.a. familier og børn i skilsmisse, familier der ønsker at adoptere eller oprette værgemål, og udenlandske par, der vil giftes i Danmark. Målet er altid at finde den bedste løsning for hver enkelt familie. Familieretshuset løser opgaver inden for områderne; forældremyndighed, bopæl og samvær, separation og skilsmisse, internationale ægteskaber, navne, bidrag, faderskab, adoption og værgemål. Vi er en organisation i stor udvikling, og vi brænder for at levere den bedste kvalitet til gavn for de mange borgere, der hver dag har brug for vores hjælp. Familieretshuset har afdelinger 10 forskellige steder i Danmark.
Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Guldborgsund Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Familieretshuset, Afdeling Nykøbing F, Dronningensgade, 4800 Nykøbing F
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6118567